Camilla Racing's Blog


Kohagen
16 augusti, 2013, 11:49
Filed under: Bilder, Enduro, Tävling

Nu har vi gått enduroprov två och extremprovet. Nu är det lunchpaus. Enduroprovet var ett enda långsmalt svart lera prov med mycket rötter och stalp.

image

Där var en del diken och alla hade broar. Våran hund Scott tycker inte om att gå över vissa så då hjälper jag honom hellre över än att han skall gå ner och gå över i diket och bli helt lerig. Vissa går han över och vissa andra stannar han självmant före och då vet jag att jag får bära honom.

image

Extrem provet kommer bli svårt för mig. Höga däck och knixiga stock kombinationer. Finns en fyrkantig stock passage som jag döpt till kohagen. I ser ni en ledsen ko som inte kommer komma ur om hon hamnar däri. Men som tur är finns det ett alternativ spår.

image


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Näst sist idag!! Hur går det ihop med din elitsatsning som du skriver om i tidningen? Du har inte så värst många poäng i ladies cup! Vad hänger det på? Börjar du bli för gammal eller är du bara allmänt kass eftersom du tränar för lite?

Kommentar av Emma

Hej Emma! Jag har inte så många poäng i Lady Cup eftersom jag inte kunde vara med och köra första deltävlingen, då läkaren fortfarande hade körförbud på mig.
Men annars går detta bra ihop med min elitsatsning då Lady Cup är mycket tuffare än vårat enduro SM. Så vist kom jag näst sist idag, kraschade bort mig totalt. Men vi var 6 tjejer som vågar/orkar köra denna tuffare tävling. Vi ät många fler på SM men som sagt, de ställer inte ens upp i denna cup.
Men en sak håller jag med om, jag tränar för lite! Hade jag fått bestämma hade jag jobbat 50% så jag hade kunnat träna mer och få mer tid på hojarna! Det tar otroligt mycket tid att köra TVÅ motorsporter på Elitnivå.

Kommentar av camillaracing




Lämna en kommentar