Camilla Racing's Blog


Skriva CV
8 november, 2011, 17:27
Filed under: Uncategorized | Taggar:

Har hittat ett intressant jobb som jag vill söka. Men varför låser det sig då mest? Jag får inte iväg det helt enkelt! Jag kan skriva flera varianter men ingen av dem duger. Tiden går och sen tar anmälningstiden ut. Då måste det ju vara bättre att ha skickat iväg ett halvbra än inget alls? Det kanske rent av är så att vilket av de där 5 varianterna faktiskt är bra? Att skriva CV kan vara lite kluringt men letar man bara runt hittar man några olika mallar mm, tex på skrivacv.com.

Frågan är ska man ringa före eller efter man skickat sitt CV till företagen?

Någon av mina läsare som jobbar med någon form av rekrytering som kan ge mig råd eller tips?


3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej Camilla!!
Synd att d inte blev nån pallplats för dig detta år på GGN.
Höll tummarna för dig att du skulle det…men men. Inte mkt man kan göra åt saken. Finns ju alltid nästa år🙂
Hoppas annars att d har gått bra o att du tyckte d var skoj trots allt. Personligen som Funktionär så tyckte jag då att d kanske var lite väl torrt. Får ju gärna regna på natten innan elr så men helst inte när man står o försöker vara snäll mot alla tävlande när man ska försöka parkera alla in i skogen tex klockan 5 på morgonen:-/
Ang. ditt CV så kanske jag kan ge ett råd elr tips. Jag gjorde mitt CV via ett ställe som hete Avstamp.nu men nu så finns d inte längre. Trist me tanke på att d funkade bra.
Hitta dock denna länk som kanske hjälper lite :

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/CV-och-ansokan/Tips-och-rad/CV-meritforteckning/Exempel-pa-CV.html

Sen så brukar jag ofta göra såhär efter jag skickat mitt CV att jag hör av mig ca 1 vecka efter jag skickat in den elr den veckan som Ansökningtiden gått ut.

Hoppas d var lite till hjälp🙂
Ta hand om dig…Krya på dig ….så kanske vi syns nästa År på GGN!!!

Kommentar av Conny

Jag tackar för förtroendet!🙂 Det blir nästa år i stället!

Kommentar av camillaracing

Att ringa arbetsgivaren har fortfarande visst effekt, dock så har väldigt många satt detta i system och arbetsgivarna har helt enkelt tröttnat på det då de blir nerringda.

Mitt tips är att ringa arbetsgivaren om du misstänker att inte så många söker jobbet, om det exempelvis är ett litet företag.

Kommentar av skrivacv.com




Kommentera

