Camilla Racing's Blog


Min första huggorm
10 maj, 2013, 15:26
Filed under: Enduro, Tävling

Tog sovmorgon imorse, åt frukost och sedan gick jag ut för att kolla proven här i Ulricehamn inför enduro SMet imorgon. Kom inte långt ut innan jag kände att jag ville dra upp byxorna för att passa på att få lite sol på dem så här mitt i skogen där ingen såg mig ändå. Stannade och drog upp ena byxbenet när jag hörde något prassla och väsa till höger om mig. Jag tittar till höger och ser en orm som drar ihop sig till det där sicksack mönstret de gör för att kunna skjuta ifrån och hugga. Långsamt backar jag och tar fram min mobil för att fotografera och filma denna något stora och aggressiva orm.

image

Ett billarm går igång och denna tuffa orm börjar slingra sig åt det hållet ljudet kommer ifrån. Tänkte att detta var minsann en tuff orm som tror han kan ta sig an en hel bil.

Senare när jag kommit tillbaka får jag reda på att det är en huggorm. *flämt* Hade jag vetat det då hade jag inte utmanat ödet med att stanna kvar och fotografera och filma som jag gjorde.

Jag är en enorm djurvän och är inte speciellt rädd för ormar men klart har jag respekt för vilt. Tyckte mest den var cool som var så kaxig, men det har den ju all rätt att vara.

Förövrigt så ser spåren extremt fina ut här i Ulricehamn. Det kommer bli en riktigt rolig dag i morgon och jag är enormt lättad över att jag får en sådan här fin start på enduron i år. Det är fina sandspår med lite kuperad terräng. Miljön på 3e provet är så fin så jag stod kvar och sög in utsikten lite, det gick till höger och vänster om en liten bäck upp och ner för släntar. Exotiskt med sådan fin skog för en Skåning.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

