Camilla Racing's Blog


Enduro SM Åsätra
18 maj, 2013, 18:13
Filed under: Enduro, Tävling

Vaknade och kände mig extremt seg och trött i kroppen. Var rädd att jag var sjuk men sen gick jag på toaletten och där fick jag svaret, det är min tid i månaden helt enkelt. Jag brukar inte ha besvär med det men ungefär var tredje gång så är det jobbigt och så var det nu. Tråkigt att det blir så på en sådan här viktig helg med dubbla SM men man är bara människa.

De första varven var hemska. Hade så ont i magen så det kändes som någon stack en kniv i mig vid varje slag mot stora stenar eller stalp så jag mådde illa. Hela min kropp skrek nej så det var extremt svårt mentalt att fortsätta jag brukar inte bryta tävlingar men idag nästan bad jag mina föräldrar om det.

Jag hade mycket problem idag, eller rättare sagt körde dåligt på extremprovet. Körde rätt in i däcken så de slog upp min växelspak var gång. Tog några körningar innan jag förstod hur det kunde komma sig att jag körde upp i backen med fyrans växel i.

Körde rätt på extremprovet sista varvet utan vila för jag ville bara att det skulle ta slut och ville komna iväg mot Landskrona.

Mår fortfarande illa nu i bussen på väg ner. Jag önskar att jag hade varit hemma i sängen idag istället. Får man inte säga, jag vet, men så här kan det också vara fast man kör på hög nivå.

Har inte fått i mig någon mat, försökte under tävlingen men allt kom upp. Hoppas illamåendet lägger sig så jag kan få i mig kvällsmat så jag kan återhämta mig lite inför imorgon.

Jag har ingen aning om vilken placering jag kom på idag eller tider på proven. Vi körde så fort vi kunde.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

