Camilla Racing's Blog


Separerad
2 juni, 2013, 11:23
Filed under: Uncategorized

Natten den 10-11 Mars valde jag att lämna min sambo. Jag har gjort slut många gånger tidigare men skillnaden denna gången var att min syster hjälpte mig att stå på mig och inte gå tillbaka. Även om jag hade en svag stund och var påväg. Det tog ca en månad innan han förstod att jag gått för gott och det har varit en extremt jobbig tid. Jag tänker inte gå ner på hans nivå utan jag bara skriver hur det är utan att gå på personangrepp mot honom.

Jag har en extremt dålig självkänsla. Jag har kört mc hela mitt liv men vem jag är som kvinna har kommit på efterkälken. Jag kände att jag inte dög om jag inte hade pojkvän, att man inte passar in i samhället annars. Jag träffade honom på mitt förra skadeupppehåll och kände att jag fick göra allt jag kunde för att behålla honom. Även om jag inte älskade honom så fick jag tacka Gud för att han älskade mig och göra allt kunde för att behålla honom. För om jag förlorade honom finns det ingen annan som kan älska miffot – jag. Utan att jag kommer sluta upp som en ensam gammal tant med 60 katter vilket jag verkligen inte vill! Jag älskar män och tvåsamheten, att ha någon är helt fantastiskt! Hoppas bara att det blir en gång till med en man jag verkligen vill leva med.

Sedan jag lämnade honom har jag levt som en hemlös, flyttat runt mellan vänner och släkt med mina sopsäckar med kläder mm. Det har självklart varit extremt jobbigt!

I veckan har jag flyttat in i en liten etta i Malmös innerstad tack vare en väns familj som hyr ut den till mig. Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag kommer bo i en etta i stan hade jag aldrig trott på det. Sambon och jag skaffade hund och hade börjat titta på hus vilket passar en bonnatös som mig bättre. Att förlora min son, vår hund är det värsta jag behövt gå igenom i hela mitt liv! Ja, det har funnits dagar jag inte kommit ur sängen och funderat varför jag ens ska leva vidare.

Jag har haft ett långt skadeupppehåll och i april hade jag sista mötet med läkaren då vi beslutade att vänta med steloperationen på tummen tills efter jag tävlat klart. Detta har även gjort att det varit en nervös och jobbig tid. Efter det blev jag sjuk och satte mig inte på hojen förrän två veckor innan SM premiären och då körde jag dubbla SM två helger i rad. Jag valde att köra SM eftersom det har jag gjort vart år sedan jag var 14 år gammal och med alla förändringar och kaos i mitt liv ville jag ha kvar det ända ”normala”. Målet var att köra och känna glädje igen, till livet eller ens kunna le lite, kanske tom att skratta igen.

Men jag älskar verkligen att köra! Men när mitt liv har kraschat så här är pressen förstor för mig och troligtvis för vem som i min situation. Jag är glad att jag överhuvudtaget kan köra igen trots min tumme som hoppar ur led då och då, men änsålänge kan jag ploppa tillbaka den. Men det är en jobbig övergång att gå från, att vara glad över att man kan åka runt på hojen till att jag vill verkligen köra – prestera på hojen. Jag har bara kört en månad och farten finns inte, speciellt inte på tävling. För första gången i mitt liv kör jag bättre på träning än på tävling och jag vet inte hur jag ska få till det.

Med allt strul som jag beskrivit ovan har jag beslutat att jag inte kommer köra motocross SM mer i år. Jag hoppas att jag kan hitta körglädjen, livsgnistan, igen och komma tillbaka som en stark förare nästa år.


5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Tråkigt att det har varit så mycket strul.Men allt löser sig ska du se. Jag hoppas verkligen att du får gnistan tillbaka , det är alltid kul att se dig ute på tävlingarna.

Kommentar av Micke Larsson

Fantastiskt öppet och ärligt inlägg, du är fantastisk! Och den där livsgnistan, glädjen, kärleken och balansen kommer när du själv är i bättre balans. Allt börjar ju med DIG! Du är den viktigaste personen i dit liv!

Precis som alla dina tuffa erfarenheter från banan, kommer också detta att göra dig starkare, mer hel som människa på sikt. Ingen har sagt att det är lätt att leva och vara människa… men som jag känner dig är det betydligt större kraft i dig än vad en skadesäsong kan knäcka.

Du är fantastisk!
Mängder av varma hälsningar

Kommentar av Wivan-Kristina Sandberg

Hur kan man hålla kvar vid någon i så många år, utan att älska någon?
Skulle inte ni köpa hus?

Kommentar av Karin

Jag vill inte gå in på fördjup förklaring vad det var mellan mig och honom. Men det har varit en svår kamp mellan att vara rädd för att vara ensam och att jag får växa upp och vara med honom får någon ska man vara med. Kanske är kärlek en påhittad Disneyfilm? Man ska bara acceptera hur det är och även om man inte gillar honom så får jag vara glad över att någon vill vara med mig överhuvudtaget. Det kanske låter jättekonstigt och helt orimligt att kunna tänka så. Men jag har extremt dålig självkänsla och jag har brottats med dessa tankar länge. Jag har även varit öppen mot honom och förklarat att jag inte älskade honom men han ville kämpa vidare för mig. Hur många killar vill det? Så han var inte 100% men han var inte heller helt förjävlig. Vågar man kasta bort 50% och riskera att få 0% eller chansa på att man får 100%? Men med min skada förra året så var jag hemma mycket och då kände jag starkt att nä, jag kan inte ha det så här, då är jag hellre ensam!

Han skaffade ny flickvän ganska tidigt så han har det bra. Trots allt önskar jag honom allt väl! Själv kämpar jag med tankarna att jag kommer bli en ensam gammal tant med 60 katter för ingen vill ha ett miffo som mig….

Kommentar av camillaracing

Tycker du borde gå o prata med någon, vem nedvärderar sig själv så som du gör?
Då mår man inte alls bra!
Tycker du verkligen att du är ett miffo?
Ja kul att han har träffat ny ju:)
Lycka till!

Kommentar av Karin




Kommentera

