Camilla Racing's Blog


Enduro SM i Karlskoga
15 juni, 2013, 16:59
Filed under: Enduro, Tävling

Nackdelen med att ha bättre kondition är att det tar längre tid att värma upp. Jag var inte alls tillräckligt uppvärmd när vi körde iväg på första varvet. Fick kramp i armarna och körde fast vid en stock och fick ta i så jag fick astmaanfall. Jag körde helt in i väggen! Hade inte med mig min astmamedicin men pappa gav mig den på servicen och jag kunde lugna ner mig igen. Motvilligt körde jag iväg, men skam den som ger sig för det gick faktiskt bara bättre och bättre. Jag tappade minst 2 minuter när jag körde fast men körde sedan upp mig varje varv. Förutom sista, femte varvet, då jag stukade foten på fjärde varvet. Klart jag stör mig på att jag tappade min 6e plats men med motgångarna är jag nöjd över att jag kom 7a idag. För jag lyckades ändå köra upp mig en hel del och jag valde fina bra spår på proven för det mesta. Jag måste värma upp mycket mer nästa gång så jag kan vara med direkt från start.

Måste ge en eloge till arrangörerna för en mycket bra tävling med roliga prov. Speciellt tack till de som hjälpte mig putta hojen över vägen. Hade de inte gjort det hade jag fått tidsprick för det var precis jag klarade mig. Tog väldig tid att halta mig över övergångarna och det var en som puttade sin hoj genom transporten så där fick jag köra bakom och vänta tills det öppnade upp sig. De lyfte ur hojen ur spår tillslut så jag kunde köra om, det var väldigt smalt spår på transporten. Men det gjorde ju inget när alla rullar på.

Jag ligger med foten i högläge och med kylning på. Eftersom motocross SM i Ulricehamn redan var betald och att det ligger på vägen ner så kör vi dit nu. Får se om jag får ner foten i stöveln imorgon. Jag kommer inte gå banan iaf! Käns som det blir kryckor några dagar.


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Man tackar ,överste ”Vägnatzi” ”Tugge” gick ju bra i crossen oxså.

Kommentar av "Tugge"




Kommentera

