Camilla Racing's Blog


Motocross SM Ulricehamn
16 juni, 2013, 16:20
Filed under: Uncategorized

image

Eftersom jag igår insåg vikten av att värma upp ordentligt kändes det extra surt idag eftersom jag inte alls kunde värma upp pga fotleden. Vi kör 20 min träning sen är det direkt kval på det så här är det extra viktigt att man är med i början, annars får man inte köra mer alls.

Foten gjorde sig ständigt påminnd på denna sandiga och stalpiga bana. Men jag tog den sista kvalplatsen, nr 20 och kom med. 29 tjejer kvalade idag så 9 fick inte ens vara med.

På första heatet fick jag världens sämsta start. Det måste varit något fel på startgrinden, tror den studsade upp igen för det kändes som vi körde över något i starten. Mitt framhjul tog i något och hojen reste sig, smällde i bröstkorgen i styret tom! Tjejen bredvid mig reste sig också så hon höl på att välta åt mitt håll/på mig så jag fick bromsa och höll emot för att vara beredd att få henne på mig. Men hon lyckades reda ut det och vi körde iväg framåt, sist av alla. Men jag lyckades köra upp mig. Slog i foten ordentligt ungefär mitt i heatet och blev tvungen att släppa på farten, tappade en placering men fortsatte. Trodde jag blev varvad men jag blev omkörd men jag lyckades ta henne på sista varvet så jag tog tillbaka min 15e plats och fick 1 poäng.

Andra heatet höll jag extra länge fast jag såg grinden falla. Hjärnspökena ville inte ta emot smällen om grinden studsade igen. Körde på 12/13 plats i början och hoppade en del. Men foten höll inte och hela underbenet domnade av för mig så jag kunde inte klämma med knäna eller något. Kändes som jag inte hade någon kontroll alls över hojen och det var riktigt obehagligt att köra. Men det räckte till en 15e plats och jag fick ett poäng till.

Fick skriva autografer efter heatet vilket är kul i sig. Men varför kommer de alltid när man gråter och har ont? Bara att bita ihop, torka tårarna och på med smajlet!

Nu är det vila och semester som gäller. Kommer inte köra något i midsommar utan njuta av lite ledigt.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

