Camilla Racing's Blog


Stångebroslaget
7 juli, 2013, 16:37
Filed under: Enduro, Tävling

I år fick vi i damklassen starta på söndagen efter Elit och junior/senior klasserna. De körde i en start och vi fick en egen efter.

Min hoj ville inte starta så jag missade starten helt och fick köra om i dammet. Kom fram på en 8e plats men fastnade där sen för vi började köra om förare från den första starten. Jag kom in i deras lugnare tempo och körde alldeles för snällt. Väntade på dem i spåren och ville inte köra om för att det kanske var taskigt mm. Helt dumt jag vet med det blev så. Tog mig ett helt varv innan jag kom om ”bromsklossarna” och då hade toppen redan dragit iväg. Så jag fick köra själv i ingenmansland förutom att jag körde om killar från den första starten. Men de ville inte bli omkörda av en tjej så de låg verkligen och stängde.

Körde med min hjälmkamera och filmade hela loppet. Skulle köra om en som stängde mig så jag körde in i ett träd så kameran ramlade av och hängde i säkerhetslinan och slog emot hjälmen. Så jag fick stanna och fixa det vilket jag tappade tid på. Blev även en del tvärbromsande för killarna stängde för mig så hojen dog ett par gånger vilket också är onödig tidsförlust.

Fick tyvärr aldrig upp hastigheten så jag var inte ens trött när jag kom imål. Jag är besviken på mig själv att jag inte kunde forcera mig själv till ett bra tempo. Nu har jag kört ett helt lopp utan att komma in i min körning, mitt tempo. Så jag kunde lika bra blivit 35a som 5a idag. Men tur att det inte blev så och med tanke på vilka förare jag har framför mig så får jag vara glad. De tränar och kör mc på helt andra premisser än mig.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

