Camilla Racing's Blog


Överraskande träning
15 juli, 2013, 15:06
Filed under: Motocross, Träning | Taggar: , , ,

Eftersom mina föräldrar har närmare till garaget än mig så har de nu min bil så de kan lasta hojar mm och sedan kör de till träningsbanorna. För mig blir det en väldig omväg från min lägenhet, inom garaget och sedan iväg till träningsbanorna. Så för att göra det möjligt att jag skulle kunna träna i onsdags så har vi mötts upp vid träningsbanan och så blev det även i lördags.

Så när jag öppnade lastutrymmet så blev jag verkligen överraskad, jag fick en chock! Det stod två hojar där inne. Min och en annan Suzuki fast en 450. Tydligen så hade pappa hjälpt en kompis att renovera stöttdämparna och erbjudit sig att ta med hojen så han kunde få köra in den.

image

Det var riktigt kul att ha någon att köra med för en gångs skull. Jag beordrade honom att köra bredvid mig på hoppen eftersom det är en svaghet i min körning. Har man kört med vingliga tjejer eller motionärer största delen av sitt liv så sätter det sina spår. Så det var riktigt bra att han körde vid mig så jag kunde vänja mig känslan. Han hade även med sig en kompis som tog många fina bilder på oss så förhoppningsvis skickar han dem till mig så jag kan lägga upp dem här.

Fotograf: Magnus Jönsson

Fotograf: Magnus Jönsson

Det var även ovanligt och riktigt kul att ha någon att prata med mellan träningspassen. Vi låg på gräset och tittade på bilderna och pratade teknik mm. Några härliga kommentarer blev det också som jag tar till mig och inte kommer glömma i första taget. Det var den roligaste motocrossträningen jag haft på åratal och det gav verkligen mycket.

Fotograf: Magnus Jönsson

Fotograf: Magnus Jönsson

På söndagen körde jag på en annan bana där det var fullt med förare och jag fick verkligen bita ihop för att ändå hoppa hoppen fast det var en massa vingliga förare runt mig. Så jag sattes verkligen på prov från gårdagen. Jag lyckades hoppa men tyvärr blev jag störd av allt annat runt omkring så jag fick ingen riktig fart i körningen.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

