Camilla Racing's Blog


Klubbmästerskap
28 juli, 2013, 14:04
Filed under: Motocross, Tävling

image

Idag kör jag klubbmästerskap för motocrossklubben Skivsrps MK. Det är otroligt varmt och kvavt väder idag och jag är inte alls på hugget. Jag var nämligen med vänner igårkväll/inatt på Helsingborgs festivalen så det har inte blivit många timmars sömn inatt, nästintill ingen😉

Jag viste om att det skulle bli så här så det är planerat. Det är verkligen inte att rekommendera att köra i detta tillstånd. Men ibland kan det vara bra att plåga kroppen lite så man inte tar för givet vad bra mat och sömn innebär för prestationen.

Jag kör väldigt kontrollerat och det passar bra att testa detta på ett KM. Man är ju ändå mest här för att visa sitt intresse för klubben mm.

Första heatet har gått och vi har inte fått dit startgrinden än så starten sköttes med skylt och flagga. Jag hade inte ens fått på mig glasögonen när det var 5 sekunder kvar. Slutade med att en i vårt heat bröt minst en av handlederna så nu är det paus för ambulansen.

Som sagt, jag tar det lugnt idag, jag jagar inte upp någon fart! Har faktisk mycket problem med min fotbroms som ligger på och bromsbackarna är helt svarta fast jag skruvat ut den två gånger nu.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

