Camilla Racing's Blog


Lady Cup Linköping
10 augusti, 2013, 16:14
Filed under: Enduro, Tävling

image

Imorse var jag riktigt optimistisk och förväntansfull över dagens tävling. Banan passade mig och jag vart riktigt taggad för att köra.

Jag viste att det skulle bli ont om tid så jag tyckte jag lyckades att få en bra balans mellan att spara kraft men ändå köra på. Jag låg 4a och allt flöt på.

Men så på transporten på första varvet var det något som stack mig på insidan av vänster lår. Det brände till ordentligt och gjorde faktiskt väldigt ont (och jag är smärttålig). Men jag är också tyvärr allergisk mot geting och bi stick samt några andra insekter är jag överkänslig mot. Men vad det här var för en övernaturlig, utomjordisk insekt de har här uppe har jag ingen aning om. Efter sticket började jag rysa och strax efter det skakade hela kroppen. Det var riktigt obehagligt!

Jag körde på ändå men jag kunde inte riktigt kontrollera min kropp och huvudet hängde inte med, jag blev yr och mådde illa. Så det blev en del vurpor både på prov och transporter de sista varven.

Hela min kropp skrek att jag skulle stanna. Men tack vare god service tog jag mig runt idag, dessutom utan tidsprick! Så jag är nöjd över min prestation idag! Riktigt kul att jag för en gångs skull hängde med i början på racet! Jag brukar börja sämre och öka mot slutet, kan ha bästa tider på proven det sista varvet. Så det är självklart att det käns surt att bli besegrad av en insekt nu när jag hände med i början. Jag slutade på en 7e plats.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

