Camilla Racing's Blog


Lady Cup Östhammar
18 augusti, 2013, 15:46
Filed under: Enduro, Tävling

Vi var bara 6 tjejer som var med och körde denna gången. Vi började direkt med crossprovet som först inne i skogen och sedan avslutades som ett gräsprov. Sedan körde vi en transportsträcka innan service. Jag var orolig för tiden så jag försökte ligga på. Jag fick som vanligt en sten chock av all sten men försökte ta mig framåt hela tiden. Efter servicen körde vi direkt till extremprovet. Jag fastnade på den upphöjda stocken och tappade mycket tid. Efter extremprovet körde vi direkt på enduroprovet. Jag vurpade någon gång. Som på alla prov den här dagen. Efter det var det en bökig transport innan service.

Jag brukar inte vara omkull men nu var jag det på nästan alla prov och transportsträckor. När jag inte vurpade på extremprovet fick jag 3e tid vilket jag är stolt över. Men där lade jag mig efter målgång då jag fick ett rejält genomslag i höger handled.

På sista varvet hade jag äntligen övervunnit sten chocken och det flöt på bra. Jag tyckte faktiskt transporterna var roliga än proven den här tävlingen. Enduroprovet var bara smalt stalpigt spår som slingrar sig i skogen och jag fick verkligen jobba mentalt att påminna mig själv att köra på då jag ständigt ramlade tillbaka i transport tempo. På det provet blev jag även nerkörd av en annan förare så jag fick väldigt dåliga tider på proven och hade inget att hämta där framme. Jag kraschade helt enkelt bort mig totalt! Tur det inte tillhör vanligheterna! Men jag är ändå nöjd över att jag tacklade stenen och transporterna så bra tillslut och när jag väl klarade extremprovet gick det ju riktigt bra.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

