Camilla Racing's Blog


Träning i Finspång
18 augusti, 2013, 16:04
Filed under: Motocross, Träning

Efter Lady Cup igår körde vi ner till motocross banan i Finspång för att jag skulle få träna innan SM om två veckor.

Jag har tidigare gått ut med att jag inte skulle köra motocross SM mer i år efter allt som hänt. Men eftersom jag ändå kört på med enduron kan jag lika bra köra crossen också.

Banan hade öppet för körning mellan 10:00 till 14:00. Riktigt bra, tycker det är synd att banorna i Skåne öppnar så sent. Vanligast mellan 11:00-15:00 eller 12:00-16:00. Blir så sent om man ska spola och så, eller om man ska iväg sen.

Självklart var jag ganska stel i kroppen efter gårdagens enduro körning, vi körde ca 4.5 h aktivt. Så jag körde aldrig på ett helt varv utan tog ett hopp där och en sväng där osv.

Vi fick ändra om en del på fjädringen och det slutade med att jag har som hårdbana på fram och sandbane inställning i bak. Den är ju inte riktig sandbana helt igenom som de vi har i Skåne utan här var det några partier som var med hårda inbromsnings stalp i kurvorna.

Men annars kom jag över alla hoppen och testade pressa på några partier som kändes säkra och bra. Känner att jag gjort mitt jobb idag och åker nu hem belåten och trött.

Jag börjar jobba imorgon efter mina två veckors semester. Är nöjd över hur jag valde att spendera mina fyra sista semester dagar på.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

