Camilla Racing's Blog


Bytat avdelning
23 augusti, 2013, 20:28
Filed under: Uncategorized

Fick åka på ytterligare en MR röntgen till imorse. Fast läkaren skrivit nacke och axel på samma remiss tog MR-tanten eget beslut om att dela upp det. Vilket sköterskorna tyckte var konstigt efternamn det är onödig risk att flytta en med bruten rygg över brits två gånger.

Svaren från MR igårkväll kom med en manlig neurolog läkare som inte var mycket äldre än mig (ja, han var söt). De kunde inte se ytterligare skador i nacken. Utan den är stukad och jag skall använda nackkrage ett tag till och komma på återbesök med ny undersökning om två veckor.

MR röntgen av axeln har jag inte fått svar på.

De de nu med de sista blodproverna var helt säkra på att jag inte har några inre blödningar utan mina besvär är mestadels skelett centrerade har jag fått byta till Ortopedens avdelning. Från årets bästa avdelning till….  Här är mestadels äldre människor som tur är går och lägger sig 19:30 så nu äntligen har jag lugn och ro. När jag kom hit vid lunchtid bad jag om att få byta rum. Min hjärnskakning gör mig ljud och ljusskänslig och tanterna vill titta på utsikten (alltså är här väldigt ljust i rummet med alla persienner uppdragna) och skrika för minsta lilla. Ska sköterskan prata med dem måste de skrika eftersom de är halvt döva alltihop.

Jag lyckades ta djupa andetag inatt *wiho* Sedan jag fick på nackkragen har allt blivit mycket bättre! Har alltid tidigare hatat den dumma obekväma nackkragen de sätter på en men nu är det min kompis. Den hjälper till att stabilisera så att musklerna som krampar har lugnat sig lite och smärtan avtagit. Sedan har sköterskorna hittat en bra balans mellan smärtstillande och muskelavslappnande som fungerar bra på mig. Så om jag har mycket stavfel får ni ursäkta då jag är något drogad nu.

Fick reda på att vid ryggskador är det extra viktigt att de ser att magen fungerar på mig så de lyssnar med stetoskop på min mage. De tvingar mig äta massor med kalorier.

image

Vilket är extra jobbigt med mitt psyke. Det krävs tydligt extra mycket kalorier när kroppen jobbar med benbrott. De tvingar i mig en kaloridryck med 300 kalorier på 250ml. De har tvingat i mig milkshake med både grädde och glass i.

image

Annars har jag kommit upp och kunnat gå och kissa själv. Jag får inte åka härifrån utan jag gjort nummer 2 på toaletten. Så jag precis som de gamla tanterna fick ta en shott med laxermedel precis.Men jag blir väldigt illamående när jag går upp så jag väntar med att duscha till imorgon.

Här är inte samma mobilförbud så jag ska försöka svara på alla era fina meddelanden. Det är samtidigt jobbigt för mig att läsa iom hjärnskakningen så jag får ta det lite pö om pö. Jag tackar så himla mycket för dem! De hjälper mig att hålla humöret uppe och kämpa vidare.


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Krya på Dig Camilla! Hoppas du är helt återställd snarast möjligt. Lycka till med tränandet & tävlandet framledes.
Trevligt att råkas senast uppe vid Enduro-SM utanför Linköping!
Krya Krya!!
/MP:s servicekille🙂

Kommentar av Sami

Tack för ditt meddelande Sami. Det hjälper mig att hålla humöret uppe och kämpa på.

Kommentar av camillaracing




Kommentera

