Camilla Racing's Blog


Lunchen
24 augusti, 2013, 16:49
Filed under: Uncategorized

image

Jag får bara äta flytande föda enligt läkaren. Första muggen är vanligt kranvatten som jag dricker hela dagen – som tidningen sa är detta mitt livselixir! Nästa mugg är saft som jag lyxar till det vid måltiderna. Nästa mygg är då lunchen, den bruna, då det är brunsås! (blähh. Men msn ska inte klaga, finns barn som svälter osv.). Till efterrätt fick jag nästa mugg, den gula. Det var någon mango smoothie.

Plast grejen som ligger framför är den som jag tränar andningen med. Öronpropparna klarar jag mig inte utan. Har aldrig haft mordiska tankar förr men inatt drömde jag att jag kvävde kärringen bredvid med en kudde. Hon fullständigt torterar mig med sina skrik. Jag tackar gudarna för att min hjärnskakning inte är värre.

Jag tävlar mot mig själv och har som mål att jag ska åka hem imorgon. Jag pressar mig till att gå längre runder och vara uppe tätare. Jag hade velat åka hem idag. Men kommunikationen mellan min förra avdelning och här fungerar inte. Så allt tar onödigt lång tid. Orkar inte ens börja skriva hur dåligt det sköts här. Tog tex 2 h innan jag ens fick vatten imorse…

De får skratta åt mig hur mycket de vill att jag är ”uppe och springer i korridoren” men jag ska härifrån!


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

