Camilla Racing's Blog


Du har brutit ryggen!
26 augusti, 2013, 11:41
Filed under: Uncategorized

image

Läkaren visade mig röntgen bilden för att jag verkligen skulle förstå.
Dr -Det är bra att du är uppe och går. Men du förstår väl att du brutit ryggen?!

Erkänner att det kom några tårar när han tryckte fram bilden för att visa mig. Jag kanske har (eller fortfarande är?) varit i något slags förnekelse stadium.

Svårt att se på bilden här men kotan är ihopatryckt och en spricka genom framkanten. Brottet kommer ta ca 2 månader att läka och kotan kommer kanske sjunka ihop mer så jag ska röntgas en gång till om en månad.

Tills dess får jag alltid se till att vara rak i ryggen. Jag får absolut inte bocka mig framåt och sitt upp’s är inte att tänka på. Den enda magträningen jag får nu är att hålla in magen. Jag får heller absolut inte lyfta något alls. Vilket jag känner själv för det har varit jobbigt att bara lyfta armarna.

Jag får åka hem idag. Jag kommer att få bo hos min syster några dagar. Inte så lätt att bo själv när man inte ens får lyfta ett mjölkpaket. Det går men som sagt sjunker fortfarande kotan ihop vid varje påtryckning så det gäller att jag påminner mig själv att inte göra för mycket själv. Men det vet man ju hur det blir, efter några dagar så kommer ”jag ska bara”.

De har plockat av mig nackkragen så nu ska jag äntligen få duscha mitt hår.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

