Camilla Racing's Blog


Seg vecka
9 september, 2013, 22:33
Filed under: Privatliv | Taggar: , , ,

Jag har inte uppdaterat på en hel vecka jag vet. Det är för att det har inte hänt någon förbättring på hela veckan heller. Det är grymt segt och jobbigt med konstant smärta. Varierar endast vid rörelse då intensiteten på smärtan ökar. Annars gör det lika ont när jag går och lägger mig som det gör när jag vaknar. Under dagarna så är jag uppe och försöker gå men det säger bara tvärstopp helt plötsligt då pressen på ryggen blir för stor. Har hänt jag varit tvungen att lägga mig ner i gräset i parken och inte hunnit hem för att vila.

Så jag är inte på så bra humör nu när det är så här segt. Men jag besökte sjukgymnasten i torsdags och det hjälpte några timmar efter innan det gick tillbaka igen. Jag fick en tid till nu på torsdag igen men jag ringde in och fick en tid idag med. Så nu känns det lite bättre igen och jag hoppas det håller lite längre. Har kvar tiden på torsdag med.

På onsdag ska jag till läkare i Lund för att kolla nacken igen. Den var ju som stukad och det är svårt att se allt ordentligt då så den skall kollas om nu. Men jag känner själv att jag är bra i nacken. Jag kan röra på huvudet normalt och hjärnskakningen har jag också kurrerat mig ifrån så nu snurrar det inte när jag rör på huvudet för det heller. Skulle behöva göra lite sjukgymnast övningngar för att stärka upp de muskler som blivit uttöjda och slitna i nacken. Men det går inte att göra så mång övningar nu när jag är begränsad i ryggen.

Men min hunger har tyvärr kommit tillbaka så det gör det hela lite jobbigare. Är ett bra friskhets tecken men jobbigt nu när jag inte kan träna. Jag ligger ju mest på rygg om dagarna. Är jag uppe en timme får jag vila 3 typ.

image
Passar på att gosa med föräldrarnas djur så mycket som möjligt.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

