Camilla Racing's Blog


Vilken tur att jag ringde
23 september, 2013, 15:13
Filed under: Uncategorized

Idag skulle jag ha börjat jobba trodde jag eftersom min sjukskrivning varade till igår, (en månad). Men eftersom jag inte fått återbesök till läkaren förrän på tisdag nästa vecka kändes det fel för mig att börja jobba innan jag träffat läkaren igen. Jag skall även röntgas om den dagen.

Jag kan inte gå från du får inte böja dig framåt, inte lyfta något som väger mer än ett mjölkpaket till att jobba heltid.

Nu i efterhand ångrar jag mig att jag inte åkte in och röntgade om mig den söndagen då det smällde till i ryggen för det har verkligen varit MEGA segt efter det. Men mina mänskliga drifter tog över då och jag ville klara mig själv, inte vara till besvär. Jag hade haft folk runt mig dygnet runt i 2 veckor och ville vara för mig själv. Plus att jag hatar sjukhus och verkligen inte ville tillbaka till hemska ortopedavdelningen.

När jag fick brevet med röntgen tiden och återbesöket ringde jag och frågade. För läkaren och jag bestämde att jag skulle få träffa honom i Malmö nästa gång eftersom han jobbar på båda ställen och det fungerade bäst för mig. Återbesöket är i Lund och mer än en vecka efter sjukskrivningen gått ut. Sekreteraren förklarade att läkaren jobbar både i Lund och Malmö så jag får återbesöket när han har tid och sekreteraren kan inte ta hänsyn till sjukskrivningen. Men hon skulle lämna en lapp till läkaren om att han skulle förlänga min sjukskrivning. Veckan gick så jag ringde i fredags och frågade om jag skulle börja jobba heltid på måndag. Den sekreteraren jag fick prata med då erkände att det blivit en miss, ingen lapp fans i någon av läkarnas skåp. Sedan stod det med i journalen att läkaren sagt att jag skulle röntgas om och träffa honom om fortsatt diskussion om sjukskrivning framöver. Så jag skulle absolut inte gå till jobbet på måndag och sjukskrivning går att skriva i efterhand.

Vilken tur att jag ringde…


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

