Camilla Racing's Blog


Pistolskytte
2 oktober, 2013, 19:04
Filed under: Privatliv

image

Kanske inte alla som vet men jag har som intresse att skjuta pistol (de flesta vapen men har inte tillgång till allt). Men tiden räcker inte alltid till så jag har inte skjutit på 3 år. Efter klartecknet igår om att komma igång och röra mig kände jag för att göra något kul. Så då åkte jag ner till pistolklubben och det är alltid lika härligt att träffa gubbarna. Men är helt accepterad och välkommen som man är. Bara gemenskapen är värd bilresan.

image

Någon annan hade skjutit med mitt vapen så den stämde inte. Fick ta fram skruvmejseln och skruva 10 klick höger och uppåt. (Kändes som att jag ställde in fjädringen på hojen). De flesta siktar under precision fältet vilket ger ett mer exakt sikte vid precision skytte men är lite väder känsligt och lämpar sig inte i andra tävlings grenar/ skytte sätt. Så jag har blivit upplärd och har alltid skickat i mitten. Men eftersom jag börjar om med min skjutning nu efter 3 års uppehåll så kunde jag lika bra testa det andra sättet att sikta under. Blir bra under vintern när vi går över till inomhus skjutning med luftpistol. Men jag har 3 gånger till med min Walther 22 lång.

image


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Gött söstra!

Kommentar av M

My type off girl,258:a snart då?;-) vi syns väll på GGN.

Kommentar av "Tugge"




Kommentera

