Camilla Racing's Blog


Röntgat ryggen
2 oktober, 2013, 09:45
Filed under: Motocross, Privatliv, Träning

image

Igår var jag på återbesök till läkaren för ryggen. Jag fick börja med att röntga mig vilket inte var helt bekvämt eftersom det var en nyanställd eller en student som hade hand om mig. Så jag fick lägga mig i en ställning sen tog det lång tid för henne att ställa i ordning britsen och röntgen. Efter det skulle hon hämta en annan då mer erfaren som skulle dubbelkolla. Då efter hans justeringar så kunde de ta bilden, så höll det på så. Hon tog så lång tid på sig så han stannade inte kvar när jag skulle ändra ställning så det hela tog ett tag för hon var ju tvungen att hämta han igen osv.

Men sen gick det snabbt att träffa läkaren. Han sa att det läker på riktigt bra så nu ska jag få börja träna på gymmet. Så alla andra småsmärtor släpper. En kropp som är van vid aktiviteter som tvärt blir stilla är såklart inte bra och den protesterar på många olika sätt.

Träffar sjukgymnasten idag för att få tips om bra övningar för att få igång rörelsen i kroppen. Så hoppas vi att jag kan orka vara uppe mer än 2-3 h åt gången. Nu gäller det bara att bli människa igen.

Nästa vecka börjar jag jobba 2 h om dagen i 2 veckor sedan blir det halvtid i 2 veckor.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

