Camilla Racing's Blog


Mys träning
15 oktober, 2013, 21:05
Filed under: Motocross, Privatliv, Träning

Är inne på min andra träningsvecka och arbetsvecka (med 2 h om dagen). Har gått väldigt upp och ner. Vissa dagar har gått bra medan andra inte. Ibörjan var det tuffare än jag trodde det skulle bli med både jobb och träningen.

På jobbet växlade känslorna mellan att jag kände mig stressad att göra saker och att jag inte hann med alla saker som jag borde göra innan tiden jag var slut på jobb. Det tog mig två dagar att bara genom mail korgen alltså producerade jag inget dessa dagar, andra dagar kännde jag att ryggen inte höll och att jag haft så mycket smärta så jag inte ens sovit på natten. Vilket ledde till att jag inte orkade producera på jobb.
image

När det gäller träningen var jag så glad när läkaren gav mig fritt att träna på gymmet. Så jag var fylld med energi och optimism. Men så klarade jag bara av 5 situps och så låg jag där och kved och höll mig för ryggen. Då blev jag jätte nedbruten mentalt och kände mig som världens sämsta! Men jag ger inte upp utan kämpar på. Jag måste förstå att jag är bara mänskliga och röntgenbilderna på min skada visar hur bra jag skött mig. Jag är väldigt duktig på att bara ta till mig av det negativa och aldrig erkänna något bra. Jag blir aldrig nöjd, jag måste fått det från pappa.

Som exempel så igårkväll tog jag i förmycket på gymmet och ryggen började göra ont direkt efter passet så mycket så jag bara låg och vred mig inatt utan sömn. Det blev inte mycket gjort på jobb och jag fick huvudvärk under dagen. Men jag åkte hem och vilade sedan tog jag mig till kiropraktorn och sedan hem för att vila igen. Sen masade jag upp och iväg mig på gymmet och nu känner jag mig väldigt nöjd. Tränade i stort sätt allt utom ryggen för att skölja igenom kroppen och det funkar mot smärtan. Men jag tränar bara mys träning nu alltså sånt jag gillar och pressar mig inte.

Nästa vecka har det gått 2 månader sedan kraschen. (Undviker ordvalet olyckan för jag tycker det låter för negativt och passar inte). Då är det dags att ställa krav på träningen igen, fram med pulsklockan och träningsdagboken. Jag kommer även börja jobba halvtid. Första veckan kommer nog bli tuff. Tycker att jag nu fått koll på mitt schema och dagsrutin nu och det gått en och en halv vecka att komma in i det.
image

Tips till mig själv är att det är ok att tycka något man gör faktiskt är bra.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

