Camilla Racing's Blog


Aqvakul
9 november, 2013, 15:22
Filed under: Privatliv | Taggar:

I torsdagskväll ringde en vän mig medan jag stod och städade. Hon kom med den roliga idén att bada på Aqvakul. Varken hon eller jag har varit där sedan vi var små. Jag har underbara minnen därifrån så jag har lite dragit mig från att gå in nu i vuxen ålder för jag har inte velat på något sätt råka förstöra dessa finna minnen.

-Du kan få motionssimma några längder och sedan sluta upp med oss och bada om du vill för jag antar att du inte vill missa träningen?
Med den snälla omtanken kunde jag ju inte säga nej. För hur mycket jag än skäms över min kropp och verkligen inte vill visa mig i bikini eller badräckt så lyckades omtanken från min vän övervinna det. Jag intalade mig själv att det var ju en bra anledning till att använda min baddräkt som jag köpt för över ett år sedan men inte använt. Jag hade även dragits med huvudvärk hela dagen så kvalitén på gymträningen på kvällen hade nog ändå inte blivit så lyckad. Så att bada lät verkligen lockande, jag älskar vatten!

Några motions runder blev det inte. När jag väl kom in där blev jag som ett barn igen! Plaskade runt, stod på händer, skrattade så mycket så jag råkade svälja badvattnet flera gånger. Jag var helt lyrisk och över exalterad så när jag skulle hälsa på min kompis vänner så råkade jag nog ta i lite väl mycket. För de sa: oj vilket hårt handslag, självsäkert.. och du tränar mycket va? Vadå typ? Jag blev helt chokad och sa förlåt och sedan ja, är på gymmet ibland. Medan min kompis skratta så hon föll baklänges i vattnet. Frågade henne senare när vi var själva om hon berättat nått om mig men det sa hon att hon inte gjort. Så jag väljer att tro på henne och ta det hela som en komplimang och som bra resultat på min rehab.

Det är så underbart vad ett samtal kan leda till och jag börjar verkligen älska att bo i stan. Trodde jag aldrig sådan ”bonnatjej” som jag är. Men det är så kul att kunna hitta på spontana saker sådär. Det var den roligaste kvällen jag haft på länge!


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

