Camilla Racing's Blog


Debut på Crosshojen
28 december, 2013, 09:19
Filed under: Motocross, Träning

Idag bara måste det ske, det pirrar i hela kroppen! Jag vaknar upp och hör regnet piska mot fönstret, det gör inget, det haglar iaf inte. Ett leende smyger sig fram ur mina läppar, jag är så glad för idag ska jag sätta mig på motocrosshojen för första gången sedan jag bröt en ryggkota med den.

Det är 28 December och jag bara måste, jag vill, köra motocross innan detta år är slut. Det finns bara 2 banor man kan köra på vid denna tid. Den ena är banan jag sist körde motocross på, alltså banan jag kraschade på innan i år- Saxtorp vid Landskrona. Den andre är Ripa vid Kristianstad och jag har aldrig gillat den banan. Det är den tyngsta sandbanan jag kört på och jag kör bara där för att jag måste, vid tävlingar och när det är den ende banan som är öppen.

Så det ösregnar och jag är påväg till en bana som jag avskyr. Men lika glad för det är jag! (men gladast är nog räven). *fniss*

Jag har inga krav på mig idag mer än att känna in hojen och ta mig runt. Jag vill bara känna på honom och leka lite. Förhoppningsvis komma över den eventuella mentala spärren som kanske finns. Hade jag bott någon annan stans hade jag bara kickat igång hojen utanför garaget och kört runt lite. Men nu måste jag köra 7 mil enkel resa för att kunna leka lite.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

