Camilla Racing's Blog


Andra dagen med motocross
29 december, 2013, 14:40
Filed under: Motocross, Träning

image

Dubbelt så många förare kom till Ripa idag så man fick köa för att köra in på området. Banan var nyjämnad och med så många förare förstod jag att det gällde att njuta av banan så mycket som möjligt det första passet.

Jag lyckades hoppa alla hoppen och i samma varv efter varv så det är jag mycket nöjd med. Men sen när hålorna, stalpen och spåren kom var jag chanslös!

Jag körde helt i min egna värld idag och försökte inte köra om och jag släppte alla förare som kom bakom eller jag körde ifatt. Jag hade nog med mig själv! Krävdes mycket av mig att bara köra rakt fram idag. Jag kunde aldrig rädda misstag och drog hojen åt fel spår fick jag köra där helt enkelt. Jag kunde inte kontrollera honom. Jag kunde heller inte göra några snabba rörelser så jag fick köra ganska långsamt in i kurvorna annars hann jag inte med. Idag märktes verkligen hur långt jag har kvar.

Men jag har precis börjat så det är ok. Jag känner iaf förbättringar och det är kul och jag vill. Det är viktigast.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

