Camilla Racing's Blog


Fick slita idag
12 januari, 2014, 17:59
Filed under: Enduro, Motocross, Träning

Igår körde jag enduro med FMCK Malmö och det regnade stort sätt hela tiden. Spåret var halt och jag kände att det tog hårt på ryggen. Det blev svårt för mig att klara av att hålla mig på hjulen och åkte omkull en gång. Fick aldrig upp någon fart så jag fick avsluta passet genomblöt och frusen.

Efteråt kröp jag ner i mina föräldrars jacuzzi så där kändes det som en bra dag.

När jag vaknade imorse kände jag mig inte alls utvilad och kände mig trött i ryggen. Kände mig inte alls sugen på att åka ut i regnet och kylan med min trötta kropp. Jag var riktigt seg så vi kom iväg sent men vi åkte iväg till Ripa för motocrossträning.
image

Stressad över att inte missa för mycket av första passet så värmde jag inte upp och han precis ut för några varv. Jag var stelfrusen och kände hur vinden tog tag i mig vid hoppen så hela min kropp skrek NEJ! Det tog extremt mycket kraft från min rygg att orka hålla/styra hojen rakt fram. Det låste sig helt mentalt för mig och jag ångrade att jag ens gått upp ur sängen idag. Såhär kan det vara ibland för alla. Även elitidrottare har dåliga dagar där ingenting stämmer, varken fysiskt eller psykiskt. Jag dricker inte kaffe så jag måste själv masa ur mig ur sängen 0700 söndag morgon. Jag måste själv se till att vända negativa tankar till positiva. Jag måste själv försöka göra det bästa av situationen.

Jag kan vara ärlig och säga att jag körde av första passet gråtandes. Kände mig ledsen över att jag kände av ryggen, att jag var psykiskt svag och brydde mig mer om de andra förarna än mig själv, att jag var sen, att jag inte värmt upp, att jag inte ens kunde köra på så jag fick upp någon värme – allt!

Men jag har tävlat några år så lite har jag väl lärt mig, lite skiljer mig från andra. Alla hamnar i dåligt läge, skillnaden är vad man gör sedan. Ge upp eller fortsätta?

Jag försökte bita ihop. Jag slet både mentalt och fysikt på banan idag. Ändrade mina mål för dagen och satsade på där jag kunde. Om jag lyckades vet jag inte. Men jag gav inte upp och jag åkte inte därifrån ledsen iaf!


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

