Camilla Racing's Blog


En kamp mot mig själv
26 april, 2014, 17:23
Filed under: Uncategorized | Taggar: , , , , , , ,

Imorgon är det SM premiär i Motocross för säsongen. Förra sommaren tränade jag motocross på Landskornas mx bana Saxtorp och stukade nacken, fick hjärnskakning och bröt ryggen med bla ny diskbuktning som följd.

Jag glömmer aldrig när läkaren kom in och sa att jag hade brutit ryggen. Däremot har jag glömt smärtan, glömt att jag var sängliggandes i flera dygn och fick lära mig att gå igen med hjälp av en stor ställning som jag själv döpte till ”krabban”. Jag har glömt att jag fick bara äta flytande i en vecka ifall det skulle bli operation. Jag har glömt att sjuksystrarna hoppade av glädje när jag väl gick på toaletten. Jag har glömt hur målinriktad jag var och hur mycket jag kämpade bara för att kunna gå själv. Hur jag rymde från avdelningen för att få motion. Hur jag fjäskade för den manliga sjuksköterskan så han bytade ut obligatoriska mellanmåls kakan mot en frukt istället.
Hur jag tvingade mig upp ur sängen var morgon hos min syster för att ”gå bort smärtan” eftersom jag inte gillar piller. Hur jag övade flera timmar var dag för att kunna gå normalt igen – kämpa tillbaka mot ett normalt liv.

Efter några veckor kunde jag gå normalt igen, efter någon månad kunde jag jogga. De senaste månaderna har jag dragit mig upp ur sängen kl 05:00, gråtandes, för att hinna träna innan jobb. Efter jobb har jag tvingat in mig själv på gymmet, ingen hjälp bara mig själv! Detta samtidigt kollegor och andra ständigt har sa till mig: Är det verkligen värt det? Gå hem och vila istället! Du borde inte syssla med motorcyklar, du är dum som tränar så mycket osv.

Bara jag har fått stöta bort negativitet från andra. Jobbat mot mina egna negativa tankar. Bara jag har kämpat mot smärtan i kroppen. Ibland har jag tränat för mycket och ibland för lite. Nu inför säsongen fick jag träningsförbud för ryggen var så inflammerad och irriterad. Efter träningsuppehållet blev jag förkyld och är det fortfarande. Går på penicillin nu.

Så som jag inte ville att det skulle bli precis innan tävlingspremiär har det blivigt. Finns många anledningar till varför jag inte borde köra SM premiären imorgon. Men det finns också några anledningar till varför jag känner att jag måste. Jag måste för min egna del besegra denna bana. SM premiären imorgon är nämligen på samma bana som jag bröt ryggen på för 8 månader sedan. Det är det här jag har kämpat för – jag skall inte låta denna bana knäcka mig, min kämparglöd och kärlek till sporten. Jag skall övervinna allas negativa tankar, visa för mig själv att jag är grymt duktig. Kvalar jag in imorgon blir jag nöjd, lyckas jag ta poäng så blir jag riktigt stolt över mig själv!

DSC_1511

Nu har vi besiktigat in hojen så då är allt klart för race imorgon. 08:15 kör vi träning och tidskval.


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Klart du ska köra! det kommer att funka,kör smart och så du är nöjd så blir det en SEGER och troligen en eller flera poäng.Lycka till.ha det ”Tugge”

Kommentar av "Tugge"

Jag håller alla mina tummar😉 fast än att jag vet att med ditt driv kommer du, utan tvekan att nå dina mål. En lyckospark i röven från mig! Kram // Theres

Kommentar av Theres




Kommentera

