Camilla Racing's Blog


SM Landskrona
27 april, 2014, 15:34
Filed under: Motocross, Tävling

Träningen gick bra, gav mig hopp om race idag. Sen började tidakvalet. Körde ut och hamnade bakom 3 långsammare förare och det tog mig ca ett och ett halvt varv att komma om. Körde man utanför original spår gick det mycket långsammare. När jag var förbi och kom ut så jag skulle satsa ett varv var det försent. Förare låg lite här och var på banan och får man gulflagg på hoppen är det svårt att sätta en tid om det dessutom ligger förare tvärsöver original spår i kurvan med. Jag hamnade på 21 plats, samma sekund som hon på 20e. Jag kvalade alltså inte in.

Självklart blev jag väldigt besviken och jag tänkte tanken att lägga av helt med hojarna. Det kändes som jag förberett mig ett halvår för ett prov som jag nu misslyckades med. Att jag kom 1a reserv kändes som ett hån istället för att jaga var nära. Jag kände mig bara misslyckad!

Jag kände även att kroppen sa ifrån redan på träningen. Jag hade svårt att andas och jag fick snabbt mjölksyra i både ben armar, magen.. Ja, lite överallt i kroppen vilket jag aldrig fått förr. Med min ”förkylning” och penicillin kur ville inte min kropp alls köra idag.

Jag slet av mig alla skydd och kläder och duschade. Jag ville inte vara där ens, jag skämdes och ville hem! När jag kom tillbaka pratade pappa med mig. Han sa att du är 16e bästa tjej i Sverige enligt listan,  om de utländska VM tjejerna inte hade varit med hade du kvalat in, nästan på poängplats! Med din sjukdom och att du bara hunnit köra 3ggr på hojen hade inte de andra tjejerna startat ens!

Då kändes det bättre och jag bytade om så jag var beredd som reserv men jag fick aldrig en chans.

Nu har jag ont i hela kroppen, som influensa värk ungefär. Mår riktigt dåligt och kommer sova så fort jag kommer hem.
Som det käns nu var det ändå okej att jag inte fick köra. Jag ska inte lägga ner allt med motorcyklar tills jag har testat köra ett SM frisk.

Vill passa på att tacka er alla som hejat på mig och skrivit uppmuntrande till mig.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

