Camilla Racing's Blog


Tuffa val
11 maj, 2014, 10:24
Filed under: Enduro, Hemsidan

Har fått tänka över och göra en del tuffa val inför årets säsong. Hjärtat vill en sak, hjärnan en annan och plånboken en tredje. Mycket grubblande och känslomässigt tufft har det varit. Med känningar av ryggen så har jag förstått att köra fullt ut inte fungerar i år med full körning hela helgen, var helg och mitt i veckan med. Jag har i flera år varit den enda i Sverige som kört både motocross SM och Enduro SM, min plånbok klarar inte detta mer. Eftersom enduron oftast är långa dagar och flera dagar i rad så har jag i år valt bort Enduro satsningen. Jag kommer inte köra enduro SM eller Lady Cup. De senaste åren har enduron nästlat sig in mer och mer så de sista åren har jag inte hunnit träna motocross. Jag har bara, dagen efter Enduro SM, ställt upp och startat i motocross SM. Jag förstår att jag inte har råd med båda sporterna och jag blir inte yngre. Jag började med motocross när jag var 8 år gammal och jag vill ge motocrossen ett värdigt slut. Sen fungerar det bättre med ryggen efter en motocross helg än efter en enduro helg. Jag kommer återkomma till enduron efter jag har pensionerat mig från motocrossen. (Om jag har råd att komma tillbaka).


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

