Camilla Racing's Blog


Operation
14 augusti, 2014, 23:07
Filed under: Uncategorized

I tisdags ringde jag runt mellan ortopeden i Malmö och ortopedakut i Helsingborg i desperat försök att få tid till en läkare. En sjuksköterska vid namn Henrik lyssnade på mig och tyckte det hela var bedrövligt så han lovade att göra allt vad han kunde för att hjälpa mig. Mycket riktigt ringde han tillbaka med en tid till läkaren klockan 14:00 och innan dess vid 10:00 skulle jag bli CT röntgad.

image

Röntgen gick jättesnabbt, typ 5 sekunder sen var det klart. Vid läkarbesöket skulle de ta av gipset så läkaren kunde se hur snedvridna mina tår var.
När sköterskan höll på att såga av gipset kom en man in i rummet och hälsade. Men jag var fullt koncentrerad på min fot (eftersom det gjorde ont av vibrationerna från sågen) så jag struntade i att hälsa tillbaka. Sen efter gipset var av och en stund kom sköterskan tillbaka med en hälsodeklarations lapp som jag skulle fylla i (som jag vet man gör innan operation). Jag misstänkte att det skulle bli operation men jag viste inte. Något förvirrad och nervöst börjar jag fylla i den och då kommer mannen tillbaka som hälsade innan, det var sjuksköterskan Henrik som hjälpt mig på morgonen i telefonjouren så jag blev så glad så jag gav honom en kram och tackade för att han gjort ett bra jobb.

Läkaren kom och förklarade att han pratat med en annan kollega som tyckte att jag skulle opereras och de skulle stifta alla de brutna benen. Det finns en risk att de helt kommer ifrån sitt fäste så operation blev bäst i mitt fall. Det skulle bli den andre läkaren som ska operera mig och jag skulle ringa nästa morgon och få min operations tid. Jag fick med mig fyra tvättsvampar som jag skulle duscha med två ikväll och två på morgonen. De satte på gipset som de sågat av och tejpade ihop det, det räcker tills imorgon tyckte läkaren.

Håret blir helt förstört av de där tvättsvamparna! Jag ringde morgonen efter och fick min operationstid, på fredag klockan 10:00. Läkaren som skulle operera mig var ledig på torsdag och han hade inte tid för mig idag(onsdag).

Jag bor nu hos min syster som är mammaledig och tyvärr också får ta hand om mig. Det positiva i detta är att jag kan umgås mycket med min systerson Valdemar. Idag låg han på mig och sov i 2.5 timmar, han är den bästa smärtstillande som finns!

Ikväll orkade jag med ett träningspass. Mage, rygg, biceps och triceps fick jag till några bra övningar på.
image

Jag kan erkänna att jag är nervös inför operationen imorgon. Tror jag behövde träna för att få ur lite nervositet från kroppen. Håller ni tummar och tår för mig imorgon?


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

