Camilla Racing's Blog


Omgipsning
21 augusti, 2014, 20:31
Filed under: Uncategorized

image

När jag låg på uppvaket från operationen så kom där en läkare som pratade med mig. Han lade till en omgipsning om en vecka för det var väldigt viktigt att jag inte stötte mig på foten och folk med stora muskler tappar fort dem och då blir gipset för löst och då inte hjälper som det ska. Så i onsdags fick jag tid för att omgipsas.

Min syster tyckte jag skulle varna känsliga läsare, så nu har jag gjort det.

image

Viste inte om stiften de opererat in skulle sticka ut ur foten eller ej eftersom jag tycker jag fått olika svar om de skall plockas ur foten sen eller ej. Men de sticker ut och det såg jätte rent och fint ut.

image

Det gipset de tog av var helt sönder smulad i botten eftersom jag har trampat en hel del på foten fast jag vet att jag inte får. Så jag fick lite skäll för det. Men det är väldigt svårt att bara stå och ta sig fram på ett ben. Försök själva att laga mat och diska på ett ben. Det blir mycket jag ska bara sträcka mig till…. och så stöttar man lite med foten.

Tydligen hade de gipset min fot lite snett i det gipset jag fick efter operationen så en man fick hålla upp min fot i rätt vinkel medan en annan lade på gipset. Så jag är väldigt tacksam för
omgipsningen.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

