Camilla Racing's Blog


Extra koll på foten
1 september, 2014, 17:42
Filed under: Uncategorized

I torsdags snubblade jag till och trampade ordentligt på foten. Sedan dess har jag haft känningar i den så jag tog tag i saken idag. Även om jag vill hålla mig ifrån läkare så mycket som möjligt. Kan vara bra att skriva det för folk kanske tror att jag gillar detta med att skada mig och bli opererad och så men nej det gör jag verkligen inte! Men med risken att det kanske skulle läka fel eller bli infekterat så ringde jag in och förklarade vad som hade hänt och de tyckte jag skulle komma in direkt.

Känsliga läsare varnas.

De tog av gipset och det såg fint ut dock tyckte jag att foten var mer svullen nu än den varit innan och jag hittade nya blåmärken på foten.

image

Läkaren kom in och jag var nöjd med hur det såg ut och tänkte hoppa hemmåt.
image

Men han sa att även om det ser fint ut utanpå vet vi inte hur det är inuti så jag vill ha röntgen på detta. Så jag fick en tid till röntgen direkt och hoppade bort och tillbaka igen. Som tur var så kunde de inte se något nytt brott eller så men de såg att det inte läkt så bra, det är en bit kvar. Så jag fick lite mer skäll om att jag måste vara försiktig. De gipsade om med fler lager för att göra gipset mer hållbart för mig. Valde en lila färg den här gången. Rosa var lite för feminimt för min del.

image

Personalen skämtade lite om att jag gått genom allt detta bara för att jag ville byta färg på gipset. Men de var också noga med att säga till mig att jag gjort rätt i att ringa och kolla upp det. Jag fick även ett visitkort med direktnummret dit och att jag skulle hellre ringa en gång för mycket än för lite.

Jag frågar läkaren om han kunde svara på min fråga som ingen velat svara på om jag kan köra GGN den 25 oktober. Han sa nej men att han var ingen fotspeciallist som jag ska få träffa nästa gång. Det finns en generell regel som säger att så många veckor som man har gips ska man hålla sig ifrån sport. GGN är 5 veckor efter jag får av gipset som det ser ut nu och då har jag haft gips i 6 veckor.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

