Camilla Racing's Blog


Handkirurgen fredagen den 13e
17 mars, 2015, 13:31
Filed under: Uncategorized | Taggar: ,

I fredags var jag på återbesök till Handkirurgen för att få av gipset på högerhanden och röntga vänster handled. Jag fick röntgat i en ”vanlig röntgen” och inte en Magnetröntgen som var tänkt. Fick inte träffa läkaren jag träffade sist utan en helt ny, med benämning på ny för han var nog yngre än mig. Han hade ingen aning om varför jag var där och hade inte ens öppnat min journal innan han träffade mig. Självklart tyckte han att jag var jobbig som hade problem i båda handlederna och inte bara i en. Han kunde få upp röntgen bilderna men inte röntgensvaret som röntgenpersonalen skriver ut. Eftersom detta var en sådan ny läkare kunde han inte tolka bilderna utan var beroende på röntgensvaret så jag fick sitta ut i väntrummet och vänta. Väntade hela förmiddagen och tillslut fick jag träffa läkaren igen. Han berättade att de hade tagit tid med röntgensvaret för de hade fått tillkalla extra rutinerade personal för att titta på mina bilder men hade ”tillslut bestämt sig för at det inte var något nytt problem i handleden”. Men eftersom det egentligen behövdes MR-röntgas så ska jag bli kallad till det om en månad (blir alltså minst 2 månader efter krasch) och träffa en läkare och beskriva mina problem då. Kändes lite som att han inte vågade ta ett ordentligt beslut och flyttade fram (problemet) mig till en annan kollega. Han sa även att det var lite upp till mig att bestämma mig för att vara frisk eller inte. Eftersom att säsongen redan är igång och jag verkligen hamnat på efterkälken så har jag inte tid med att vara skadad så jag tränar vad jag kan nu och hoppas att handlederna ger med sig. Jag gör töjningsövningar en gång var timme ungefär och hoppas vara på hojen nästa vecka. Nästa problem är bara att endurohojen ligger i smådelar eftersom jag höll på att säsongsrenovera den och inte kunnat mecka med gips och stödskena på underarmarna. Sedan klippte de sönder mina sista hela motocrosskläder så jag har inget att köra i så måste åka iväg och köpa ny uppsättning kläder och några skydd som de också förstörde.

Jag kämpar vidare…


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

