Camilla Racing's Blog


Premiär nr 2
28 mars, 2015, 19:33
Filed under: Uncategorized

image

Säsongen har inte ens dragit igång men jag har redan kört två premiärturer med hojarna pga skador. Det är illa, nu får det verkligen räcka med skador!

Har den senaste tiden renoverat endurohojen så den behövdes köras in lite lätt. Fick ta första passet på crossbanan med endurohojen på Bökes idag. Resterande pass körde jag med motocrosshojen.
Jag valde att köra på en motocross bana idag för efter haft gips i en månad är mina handleder fortfarande instabila och det rycker otroligt mycket mer i enduro spåret än på en motocross bana. Sedan är man även begränsad till de 20 minuters tränings passen är uppdelade i. Jag är på gott och ont bra på att hantera smärta och jag känner mig själv. Hade jag kört ut på enduro banan hade jag varit ute och kört i timmar istället för 4 stycken 20 pass. Första gången jag kör på 6 veckor så jag ville ta det lite lugnt.

Som tur var det ganska tomt med folk på träningen så jag kunde konstatera mig på mig själv och köra i min egna takt. Tog det väldigt lugnt och kontrollerat och så fort jag kände att det tog emot slog jag av på farten eller tom körde av banan.

Hade en riktigt fin mys dag på banan och är otroligt glad för att kunna köra igen.


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Karriären över? Får vi inte läsa mer om dig?:/

Kommentar av Peter Larsson




Kommentera

