Camilla Racing's Blog


Trevligt bemötande i Hässleholm
19 februari, 2011, 14:55
Filed under: Enduro, Träning

Idag har jag tränat enduro på FMCK Hässleholms träningsbana. När vi kom dit så hittade vi en man som vi kunde köpa västen av. När han skrev ner vårt efternamn så sa han att han kände igen det och så tittade han på mig och sa att han inte kännt igen mig innan när vi kom för han inte kände igen mig civilt klädd (utan crosskläder) *skratt* så det var kul tyckte jag.

Jag körde iväg på slingan själv första varvet och tog mig runt. Jag hade lite problem med de djupa hårda spåren som blivit efter att de kört när det varit blött innan det frusit till. Sen så hade det rasat ner några träd över slingan så jag hade lite problem att hitta. Men det är typiskt mig, jag är väldigt vilsen av mig. När jag berättade för pappa att jag hade haft lite problem med att hitta runt så hörde en annan man det och var så snäll och erbjöd sig köra före och visa. (Har aldrig hänt förr, jag blev jätte glad och tacksam!). Så vi körde runt och nu gick det mycket bättre när man hade en bättre överblick hur spåret verkligen gick. Vi körde ett varv till då jag strulade till det i en backe så jag kom efter men sen kom jag ifatt mannen som släppte om mig så körde jag först. Men då körde jag lite vilse i skogen igen. Så när jag kom in i depån sa han till mig att jag skulle köra med några andra killar som körde lite snabbare. Och en annan kille erbjäd sig glatt (till min förvåning) så jag körde före honom och det gick mycket bra! Jag stannade vid ett ställe där ett träd låg över spåret och då sa killen att jag kör mycket snabbare än honom på Stångebro och Ränneslätt men nu var det tvärt om :). Jag tyckte jag körde på bra men jag har ju inte kört så mycket i år plus att jag varit förkyld nu i en månad hjälper ju inte. Vi körde på och han tillrättavisade mig där jag var på väg att köra fel så nu körde jag rätt. När vi kom in i depån var det fler som hängde på och han som jag körde sist med drog på först. Jag försökte köra på men allt blev fel, friläge, utanför banan, tappade fötterna. Så jag stannade till för att samla mig så det inte skulle gå änne värre och sluta med en vurpa. Då var det 2 som var så snälla och stannde vid mig och gav mig tips och åter igen påpekade att jag satt ner förmycket. Jag tycker att det är jätte bra och kul när folk angagerar sig i ens körning och bryr sig och vill hjälpa en. Vi körde på igen och de andra hade väntat på oss, vi stannade till och jag förklarade att jag nog var trött och därför gick det som det gick. Men de hejade på och sa bara att det berodde på att jag satt ner förmycket. Jag tänkte att så kan det vara, att jag inte kör som jag brukar, så jag bad en av dem som hade tuta på sin hoj att köra efter mig och tuta var gång jag satt ner vid fel tillfälle. Jösses vad han tutade, kommer höra tutan inatt när jag sover *skratt* Som tur var ramlade han och kom efter en bit så jag kunde sätta mig ner och vila en stund *fniss*

Det har verkligen varit en supertoppen träningsdag och jag kommer verkligen åka tillbaka till Hässleholm och träna igen! Banan var fin och där var så otroligt trevliga människor så dit kommer jag definitivt träna mer i år! TACK SÅ MYCKET ni grabbar som var där idag!


4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vad roligt att allt gick bra idag för dig. Nu ska jag iväg på grabb kvällen. Och ät nu lite kräftor för mig med;-) puss

Kommentar av Sambon

hej… vad kul att du kom till hässleholm och körde. jag har börjat köra motorcykelför ca.1år sedan och kört i hässleholm lite med och de är super trevliga allihopa där och hjälpsamma. så tycker du ska komma dit igen=) kan jag få se när du kör och kanske få fråga om nått tips=) mvh pernilla

Kommentar av pernilla

Absolut! Jag kommer som sagt gärna tillbaka och självklart kan jag ge dig några tips om du vill ha 🙂 Sånt tycker jag bara är kul! Planerar faktiskt att ha träningsläger framöver. Lycka till med körningen Pernilla!

Kommentar av camillaracing

va kul=) då vill jag gärna va med på läger… lycka till i helgen och hoppas vi ses o skåne snart då…

Kommentar av pernila




Lämna en kommentar